A modern építőipar egyik legnagyobb kihívásának tekinthető városi környezetben, sűrűn beépített
terület alatt vonalagutak létesítése. Egy alagút építése már önmagában is komoly mérnöki feladatot
jelent, mind tervezői, mind kivitelezői oldalról. Ugyanakkor, nem szabad figyelmen kivűl hagyni azt a
tényt sem, hogy a fajlagosan a legköltségesebb beruházások egyike. Azonban ilyen környezetben nem
csak az alagút képvisel órási értéket, hanem a felette található felszíni építmények is. Ezen
építmények károsodásainak megelőzése döntő jelentőségű, mely nem mellékesen komoly gazdasági
előnyt is jelent.
Közismert tény, hogy alagútak építése során a felszínnen süllyedések, mozgások lépnek fel,
melyek az építményeket akár jelentős mértékben is károsíthatják. Ezen mozgások mind pontosabb
számítását, az épületeket érhető mozgások korlátozásának számítását taglalja e PhD. téma.
- Hazai és nemzetközi irodalomkutatás.
- A témában eddig elért eredmények feldolgozása.
- Alagútépítés technológiai lehetőségei.
- Felszínmozgások számítása, végeselemes modellezése, kiértékelése.
- Felszíni építmények süllyedéstűrése.
- Doboz jellegű műtárgyak (állomásszerkezetek) résfalainak mozgásvizsgálata.
- Monitoring rendszerek vizsgálata, optimalizálása.