Szerkezetek dinamikájának vizsgálata ütközési teher hatására sokszor igen fontos lehet, akár épületek külső mechanikai behatás elleni védelme, akár leeső teher esetében. Az ütközés hatása lehet globális vagy lokális. A globális hatás az egész szerkezet dinamikus válaszát jelenti, vagyis a szerkezet egészének elmozdulásait és igénybevételeit az ütközés hatására. A lokális hatás az ütközés közvetlen környezetében fellépő tönkremenetelt jelenti. A tervezett kutatás során mind a globális, mind a lokális hatásokat szeretnénk megvizsgálni, figyelembe véve az ütközés véges idejét és az ütközés során a becsapódó test viselkedését is. Célunk olyan modell kidolgozása, amely leírja a becsapódás hatására a szerkezet viselkedését, és megjósolja annak esetleges tönkremenetelét, illetve a tönkremenetellel szembeni biztonságát. Az eredményeket alkalmazni kívánjuk atomreaktorok repülőgép-becsapódás elleni biztonságának elemzésére.